torsdag 5 augusti 2010

Grymma intervaller


Spinningpasset i går blev grymt. Tänkte bara berätta lite kort om mitt upplägg på passet. På totalt 55 minuter tog vi oss runt två varv på en bana. Tanken var att man skulle känna igen sig under andra varvet och på det sättet lättare kunna pressa sig lite hårdare.
Först en uppvärmningssträcka på 6 minuter.
Sträcka nr 2: 3 st långa backintervaller på 2 minuter.
Sträcka nr 3: 4 st 1 minut långa intervaller på raksträcka.
Sträcka nr 4: 4 st 30 sekunder långa intervaller på raksträcka.
Sträcka nr 5: Backe på ca 4 minuter (för att bryta av intervallerna)

Därefter körde vi samma bana en gång till på exakt samma sätt! Mellan intervallerna körde jag en återhämtning på ca 20-30 sekunder.

Tror att dom flesta tog ut sig riktigt ordentligt och var nöjda efteråt. Intervaller är grymt effektiv träning och väldigt roligt! Blir lite mer ös på kunderna och "fighting-spirit". Jag älskar att instruera!

Jag fick hem mina nya Asics gel DS-trainer för någon dag sedan och nu står dom där i hallen och ropar på mig så i dag är det dags att inviga dom i spåret. Lite snabbdistans är planen, ca 10 km i bra tempo! Hoppas kroppen är med på det i dag!

9 kommentarer:

  1. Hur var skorna? Funderar att köpa ett par att komplettera med...
    Ja, försöka kolla med mina löparvänner vilka de rekomenderar men många är på semester!

    SvaraRadera
  2. Jag har haft flera par Ds-tariner och jag fullkomligt älskar dom. Lätta och smidiga för lite snabbare pass. Däremot använder jag dom inte till mina långpass då jag behöver en lite stadigare sko.

    SvaraRadera
  3. Alldeles för rena och fina ;-) Ut och skita ner!

    SvaraRadera
  4. Det låter som ett roligt upplägg!! Bra med nya idéer, jag har ju paus från instruerande i höst men tänkte ta upp det igen efter jul, så fortsätt gärna lägga upp dina passupplägg, jag tycker det är jättekul att se hur andra tänker!!

    SvaraRadera
  5. Fint spinningpass du fick till! Lange sedan jag korde spinning nu men det ar saaa harligt!

    SvaraRadera
  6. Tack för din kommentar, tack vare den så hittade jag hit till din härliga sida :)! Intressant då du håller på med något jag är lite sugen på att läsa, jag funderar nämligen i banorna till att läsa till kostrådgivare och även utbilda mig till personlig tränare (då jag är väldigt intresserad av hälsa, både min egen och andras!)! Kosten och träningen påverkar ju så otroligt mkt, själv har jag slarvat med kosten och sömnen sedan jag kom hem från NY för en vecka sedan = en trött och omotiverad kropp. Så bara där ser man vad det betyder!
    Idag arbetar jag och driver företag inom modebranschen (men jag brinner inte för det) och därför funderar jag på att byta inriktning till något jag känner kan göra skillnad! Hade varit väldigt roligt att höra vilken väg du gått, vilka utbildningar och hur ditt företag ser ut.
    Förlåt för ett så långt inlägg men det var så kul att hitta någon som gör det jag funderar på :)
    Om du orkar svara och kanske hellre vill maila så kan du göra det till
    emiliacrona@gmail.com

    SvaraRadera
  7. Låter som ett härligt upplägg!!! Ska själv upp på spinningcykeln i morgon efter ett lååångt semesteruppehåll! Ska bli grymmekul!

    SvaraRadera
  8. När jag kommer till Linköping nästa gång vill jag med vara med! Låter sjukt kul! var körde ni?

    SvaraRadera
  9. Anneliten: Nu är dom inte riktig lika vita och fina!
    Madeleine, fitnesscoachen: Jag kommer lägga upp flera passupplägg, kul att du gillade det!
    Petra: Spinning är underbart!
    Emilia: Jag ska försöka höra av mig till dig via mail, om jag glömmer så maila mig igen!
    Anna: Lycka till i morgon på spinninghojen!
    Ingmarie: Vad skoj, hör av dig när du kommer till min lilla stad, WorldClass heter gymmet där jag jobbar!

    SvaraRadera