tisdag 24 augusti 2010

Dålig löpar-dag......men glad ändå!


Besviken över sega ben.......men
...nästa gång så kommer jag flyga fram i spåret....

I dag var en sådan dag som jag faktiskt nästan aldrig har, men i dag var det tydligen dags. Jag hade bestämt mig för 10 km-spåret som skulle avverkas i ett rätt så bra tempo....trodde jag...!
Benen var sega och motvilliga till att springa och det var liksom ingen idé att ens försöka trycka på i ett högre tempo. Kroppen och benen fick ta kommandot i dag och bestämma helt och fullt hur snabbt det skulle gå. Jag vet att sådana här dagar måste komma då och då, men jag har blivit bortskämd av min träningsvilliga kropp så det var länge sedan jag kände så här. Jag sprang vidare i ett behagligt tempo utan ansträngning och funderade lite på kommande träningsupplägg. Jag kommer låta löpar-benen ta det lugnt ett par dagar och verkligen försöka stretcha ut kroppen med hjälp av.....just det YOGA!
Jag ska börja redan i kväll med yogan, tända några stearinljus och verkligen försöka fånga känslan av lugn och harmoni som yoga faktiskt kan innebära när man tillåter sig själv att slappna av ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar