söndag 29 augusti 2010

Underbara söndagslöpning


Jag är oftast rätt glad!

En fullspäckad söndag med alla möjliga aktiviteter på programmet gjorde att jag planerade in min löpning redan kl 09.00 i dag. Kunde inte ha valt en bättre tidpunkt, underbar höstluft, mycket syre och sol! Söndagar brukar vara min långpass-dag, men jag bestämde redan i går att jag skulle köra lite snabbare och lite kortare istället. Sagt och gjort, uppvärmning till spåret(ca 1 km) sedan 2 varv på 5 km-spåret och hem igen. Jag hade tänkt att springa 15 km, men jag kände lite stelhet och stramhet i framsida lår så jag var smart nog att nöja mig med 2 varv på spåret. Nu efter stretch och dusch så känner jag ingen trötthet alls i kroppen?! Antar att det är ett rätt bra tecken, men ni som känner mig vet att jag vill ta i och ta ut mig så att det nästan ska vara soffläge efteråt......:) Jag vet att det inte behöver vara hårdkörning varje pass (jag jobbar mycket med den biten att varva hårda pass med lugna åtehämtningar) och jag känner att jag har kommit en bra bit på vägen där!
Nästa vecka ska jag fortsätta att lägga fokus på lite kortare och snabbare pass för att få upp mer fart i kroppen.
Ja, jag vet......jag ska även yoga och stretcha...redan ikväll faktiskt!

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild! Riktig lycka (iofs ser du ju faktiskt otroligt glad o söt ut på varje bild). Verkligen skön luft idag - perfekt för löpning.

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar bild! Och yoga... det är balsam för själen det!

    SvaraRadera
  3. Det är livskvalité det!

    SvaraRadera